üst menü linkler

HalongBay Vietnam

Vietnam'ın kuzey doğusunda yer alan ve Dünya kültür mirasına dahil olan bir bölge.

Her biri denizden veya karadan fırlamış gibi duran yüksek duvarlar ve duvarların üzerinde kalın bir orman tabakası ile kaplı görsel bir şölen sunan kireç taşından doğal yapılar.  1600 adet adacık mevcut.  Adaların birçoğunda  içi boş, muazzam mağaralar var. Devamlı yaşanan iki büyük ada var, Tuần Châu ve Cát Bà adaları.

Alçalan Ejderha demekmiş bölgenin ismi.  Uzaktan bakınca ejderhanın sırtındaki çıkıntılar gibi görünüyor gerçekten.

Hanoi'den küçük bir otobüs ile rahat bir yolculuk sonrası Halong Bay şehrine ulaştık. Bölgenin en önemli özelliği yerden (hem karadan, hem denizden) mantar gibi yükselmiş büyük kayaçlar, deniz üzerinde de küçük adacıklar.
Buraya gelen normal turistler (biz züğürt turist oluyoruz) Paket programlardan satın alarak deniz üzerinde gemilerde konaklayıp, denizden mantar gibi çıkmış adaların arasında keyif yaparlarmış.

Biz karadan yüzme hareketlerine devam ettik.

Halong Bay, şehrinin ortasında büyük bir kanal mevcut. Devasa bir köprü, iki yakayı birbirine bağlıyor

Kaldığımız bölgeden fazla kayda değer bir şey yoktu. İsviçreliler tarafından devasa kabinleri olan bir teleferik yapılmış. Her bir kabin birden çok katlı olup, bir seferde yüzlerce kişiyi taşıyabiliyormuş. Çok pahalı olduğu için yanına bile yaklaşmadık birde çok kısa bir mesafede, sadece 100 metre yükseğe çıkıyor. (Bizimki de kedi uzanamadığı ciğere mundar der hesabı oldu, neyse.) Birde eğlence parkı yapmışlar, oda bizi açmadı.

Karşı yakaya motorsiklet taksi (ilk deneyim) ile geçiş yaptık. Belgin bir kadın sürücünün arkasında, bende bir adamın arkasında.

Her türlü deniz ürünü ve yeşilliklerin satıldığı pazarda dolaştık.,

Pazarcı kadın tezgahının başında seyyar manikürcüden hizmet alıyor.

Seyyar süpürgeciye Türkiye'den alışığız ama

Seyyar akvaryumcu hiç görmemiştim.

Halong Bay'ın iç körfezinde bütçemize uygun bir yat kiralayarak, kürek gücü ile 2 saat dolaştık. Sandalcı kadına acıyıp bir süre kürekleri ben çektim Kadınla anlaşamasakta kürek çekme sitilime hayran kaldığını belirtmek isterim.

sandal ile dolaşırken teknelerde yaşayanların, tekneleri ev olarak kullananların yakınlarından geçtik.

Yat turu sonrasında karada biraz daha foto alıp, dolaştık.

Şehrin bazı bölümlerinde göze hoş görünen yapılar mevcut.

Modern bir kiyafet ve güneşten korunmak için geleneksel şapka.

Bu da Halong Bay 'da rastladığımız enteresan bir uygulama, kaldırımın üzerine 10cm yüksekliğinde toprak koyup, kenarlarını çevirip, her türlü yeşillik yetiştiriyorlar. Başka bir yerde rastlamadık.

Takip eden gün Halong Bay körfezinin en büyük adası olan Cat Ba'ya doğru yola çıktık.
Taksi,ferbot ve otobüs üçlüsünden sonra adaya ulaştık.
Feribot ile denizden fırlamış adacıkların arasından geçerken, normal turistler ile durumu eşitledik. Denize girmek içinde hava pek uygun değildi, bu konuda da eşitlendik.

Aşağıda normal turistlerin konakladığı ve gezdiği gemilerden biri.

Bu da bizim gemimiz.

Gemi ile küçük adalar arasından Cat Ba adasına yol almak tam görsel şölen ziyafeti veriyor. Fotoğraflar birbirinin benzeri ama silmeye kıyamadık.

Sezon itibarı ile turist sayısı az olduğu için konaklamalı gezinti tekneleri açıkta bekliyorlar.

Karaburunda deniz kıyısında sabit bir yerde Dalyan denen su altına döşenen ağlar olur. Karadan ağın üstünü gözleyenler, balık gelince ağı kaldırıp avlarını yakalarlar. Aynı yöntemin yer değiştirebilen versiyonu.

Deniz üzerinde bir köy daha

İnci yetiştirme alanları

CatBa adasında, otelimize yerleştik. Kafa dinlemek için sessiz sakin,doğası güzel vede ada olmasına rağmen fiyatlar karadan daha uygundu. Otel'in bulunduğu koyda denize girilmesede yürüyüş mesafesinde çok güzel plajlar mevcut. Kaldığımız küçük kasabadan yürüyerek ulaşılabilen zirve noktasına gittik. 2.Dünya savaşında savunma amaçlı, top bataryalarının olduğu bir nokta. Hem de yüksekten etraftaki adacıkları gözlemlemek mümkün.

Gece ışıklanan yüzer restorantlar.

Otelimizin bulunduğu koyun genel görünümü.

Yakın bölgedeki plajlar.

Plajlara giden yürüyüş yolu.

2. Dünya savaşında Japonlara karşı kendilerini korumak için tepe noktasına konuşlandırılan savunma bataryaları ve sığınaklar.

Tepe noktasından çevre adalar. Hava puslu olduğu için fotolar net değil.

Şehirde yeni bir inşaat için kayalar parçalanıyor. Tepeden aşağıya halatlar ile sarkan işçiler kırıcılar ile toz toprak içerisinde çalışıyorlar.

Uzakdoğu da kadınlar her zaman her yerde.
Hayatın her anlamda içindeler.
Sanırım yönetimde pek değiller ama.
Foto da inşaat işinde çalışan bir emekçi kadın.
Vietnam'da ulaşım organizasyonlarını tek tek  firmalar ile yapmaktansa, her otelde bulunan görevli ile bir kombine ulaşım organizasyonunu tek elden almak daha uygun oluyor.  Bu şekilde Hanoi'ye dönüşümüzü hallettik.

Halong Bay izlenimlerimiz ve fotolarının sonu............